de dagar man får kämpa.

vissa dagar känns livet verkligen svårt, oavsett om man är kristen eller inte kan livet kännas riktigt riktigt surt. under en tid nu har jag kännt så, jag har inte orkat något och min hjärna har varit full av tankar och funderingar på vad som händer.. livet har inte alls kännts så meningsfullt och lyckligt och det är så som jag alltid annars brukar känna mig. samtidigt visste jag någonstans att gud var nära mig. han är nära mig, jämt. och han älskar mig, jämt. precis lika mycket som han älskar varenda människa på hela jorden. i bibeln så står det i efesiebrevet 6:10 "hämta nu styrka hos Herren, av hans oerhörda kraft" , och det tror jag att vi som människor inte får glömma bort. för när vi känner oss nere, ensamma eller att livet känns så sjukt ovärt tror jag att man ska lyssna på en go lovsång och be en kort bön till gud eller bara läsa lite i bibeln - för du kommer märka en sån skillnad i ditt hjärta direkt, du kommer känna dig uppfylld och ett litet hopp kommer att tändas.

Kommentarer
Lina

<3

2011-10-05 15:10:20
URL: http://linasaventyr.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0