en vecka i grekland ,

har varit en vecka i grekland tillsammans med alla mina fina vänner på blå kust, och jag måste väl erkänna att jag inte alls var sugen på att resa iväg i början. men efter ett par dagar ute på en halvö utan el, utan dusch och bara varandra och gud så kan jag inte säga annat än att jag uppskattade det så. är så tacksam ! varje dag fick vi tillfälle till att ha något som vi kallar personlig andakt, där man fick sätta sig någonstans och be, läsa lite i bibeln och bara ta tid tillsammans med jesus.
i första timotheosbrevet 4:12 står det:
"låt ingen se ner på dig för att du är ung, utan var en förebild för de troende i allt du säger och gör, i kärlek, tro och renhet."

och det är något som verkligen utmanade mig den här veckan, jag tror att gud vill använda oss alla oavsett hur vi ser ut, vad vi gör eller vilka vi hänger med. jesus har en alldeles speciell plats just för dig i sitt hjärta och han vill inget hellre än att lära känna dig och använda dig. han har en tanke för dig, ett äventyr just för dig. det är klart att man gör fel ibland, att man kanske inte alltid lyckas vara den förebilden som människorna runt omkring än behöver och då kommer det allra bästa: jesus kramar om oss, förlåter oss och ger oss en ny chans.
området och människorna - lika välsignade !

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0