han är alltid densamme.

det står så himla mycket spännande saker i bibeln, men ibland är det inte alltid att man förstår.. det blir liksom bara luriga ord taget från ingenstans. så kan i alla fall jag känna ibland, att man läser och förstår inte alls vad det är som är så bra just i den versen ? men nu, efter att ha gått bibelskola ett år och dessutom läst bibeln i flera olika sammanhang och dessutom försökt att förstå så har jag börjat inse mer och mer hur sjukt levande och talande bibeln är.
den här kvällen låg jag och bläddrade lite i den och tittade bland mina understrykningar, som man kan finna lite överallt i min bibel, och hittade en alldeles speciell vers i 1 korinthiebrevet 12:4-7 och där står det: "nådegåvorna är olika, men anden densamma. tjänsterna är olika, men herren densammen. verksamheterna är olika, men gud är densamme, han som verkar i allt och överallt. hos var och en framträder anden så att den blir till nytta."

när jag såg den kom jag att tänka på församlingen, jag kom att tänka på hur olika alla vi människor är och att det verkligen är så gud vill ha det. det var så han tänkte från allra första början. gud har skapat mig på ett sätt, min kompis på ett annat vis och hela anledningen till det är att gud har en alldeles särskild tanke med oss var och en och behöver just dina egenskaper i sitt arbete här bland människorna på jorden. jag gillar speciellt den sista meningen att hos var och en framträder anden så att den blir till nytta, gud vill inte att vi ska göra oviktiga saker utan istället har han lagt massa fina egenskaper hos oss och om vi bara vågar använda dem egenskaperna tillsammans med gud kan livet bli så sjukt spännande ! skit i vad dem runt omkring dig tycker, om gud och du har en deal så kör på det.. för oavsett vad så kommer herren, alltså gud, vara densamme.



Kommentarer
Erika

Härligt att du börjat blogga igen!

love it!

2011-10-06 23:30:04
URL: http://vagavaradigsjalv.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0