mitt blåmärke på knät

jag har ett blåmärke på mitt knä. Ett helt sjukt enormt blåmärke som ömmar vid varje minsta lilla tillslag. Dessutom har den en lite lagom ogo gul-grön nyans och jag kan garantera dig om att du aldrig skulle kunna gissa vad jag har fått det ifrån. Lovar. Men jag kan berätta iaf. Det här blåmärket uppkom i fredags efter att jag och julia skulle ge oss på det klassiska moves:et "dirty dancing- lyftet". Efter ett fåtal försök utan några vidare resultat kommer min absoluta favorit kusin på att om han lägger sig ner som en boll på golvet, så kan jag ta sats, göra ett avstamp upp på hans rygg och slänga mig in i Julias armar varpå hon ska hålla mig upp i luften. Varför inte, tänker vi.. det är i varje fall värt ett försök. Så vi gör det, anton lägger sig som en liten kula på marken och jag laddar gärnet på andra sidan rummet, tar sats och springer mitt allra fortaste. Kommer fram, sätter min ena fot på antons rygg samtidigt som jag slänger mig ut i luften för att så graciöst som möjligt hamna i Julias utsträckta armar. Hur det här slutar? Jo, blåmärket på knät talar gott och väl om hur det gick.
det här var vårt mål !

Kommentarer
Viktor

Det hela handlar om styrka och spänst i kroppen ;)

2010-11-22 00:16:01
URL: http://soonyouwillbefree.blogspot.com
Adam

Det var lite som förutbestämt att du skulle få ett blåmärke så som ni hoppade där :)

2010-11-23 12:11:21
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Nikolina

Viktor, vad menar du? Att jag inte har spänst och styrka i min kropp ?! vad är det för påhopp ?! :o hahahahahaha ! ;)



Adam, ibland måste man våga ta det där steget... även fast man kanske vet hur det kommer att sluta. Men den känslan när man var i luften och inte alls kunde veta hur illa eller bra det skulle gå.. det är den känslan du aldrig kommer att få uppleva. Surt för dig. ;P

2010-11-23 22:48:05
Adam

Tro mig, jag har upplevt den känslan. T ex när jag vurpade i barnbacken förra året :P

2010-11-24 00:04:41
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Lina

åhh ni skulle ha filmat..

2010-11-28 21:19:09

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0