det brinner !

jag tänkte avsluta den här dagen med ett litet inlägg som berättar om en liten incident som hände idag när jag och johannes hämtade den nybakade kladdkakan i köket. allt börjar med frid och fröjd, kladdkakan är perfekt kladdig och jag ställer den på spisen med en handduk över. johannes står brevid och fixar med kaffet då han plötsligt säger till mig att handduken brinner och sedan fortsätter han lungt med att fylla upp vatten i kaffekokarn. jag har ju lite bättre reaktionsförmåga så jag förklarar för min bror att han borde blåsa på handduken så att den slutar brinna, varpå johannes svarar att det inte går för då skulle det bara börja brinna ännu mer. sedan fortsätter han lugnt att lägga i ett kaffefilter i kaffekokarn. elden börjar ta sig mer och till slut lyckas vi lugnt och sansat flytta handduken till diskhon för att släcka den med vatten, men jag skojjar inte när jag säger att det var en lång väg dit. så himla lugna var vi ! och ute i tv rummet satt elias, agnes och isak och dem hade inte märkt någonting av branden i köket. hahaha, det var kul !
idag är det typ vår i luften, fy vad glad jag vart !

Kommentarer
erika

sv: vad roligt :D för det har jag redan gjort med dig! då kommer vi följa varandras bloggar :) roligt med lite tips och folk som kommentarar! :)

2011-03-01 22:58:44
URL: http://vagavaradigsjalv.blogg.se/
Lina

haha oj va läskigt! tur att ni var så lugna då, så inte hela köket brann upp! :)

2011-03-02 19:29:35

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0